עיסוי גב

עיסוי

מצבו של אדם מבחינה רגשית ובריאותית תלוי במידה רבה במצב הגב, שתופס שטח גדול בגוף. עיסוי גב מסייע בייצוב השרירים של עמוד השדרה ולכן מומלץ לילדים ומתבגרים. באופן כללי, בעזרת עיסוי מסוג זה תוכלו להשיג את המטרות הבאות:

• לחזק את מצבו הכללי של אדם
  • לבצע מניעה של מחלות במערכת השרירים והשלד
  • לבצע טיפול משלים במחלות מסוימות

עיסוי גב מומלץ לעתים קרובות כאחד מאמצעי השיקום לאחר פציעות גב, ניתוחים, כמו גם לכל מחלות גב אחרות. הרופא או הפיזיותרפיסט יחליט איזה סוג עיסוי גב מתאים ביותר לפתרון בעיה בריאותית ספציפית. עיסוי גב משמש לעתים קרובות לטיפול במחלות גינקולוגיות, נוירולוגיות וכירורגיות. בכל המקרים הללו, עיסוי גב יהיה עיסוי טיפולי, וכאן יש חשיבות רבה לניסיונו המקצועי של המעסה.

אורך חיים ישבני, חוסר פעילות גופנית, מתיחות גב מוגזמת, כיסאות או מזרונים לא נוחים הם רק כמה מהגורמים לבעיות צוואר וגב. עצם התנועה הדו -רגליים היא כבר בעיה פוטנציאלית עבור המין האנושי. לא מפתיע שעיסוי הגב ועמוד השדרה הצווארי מבוקשים כל כך.

הקריטריונים לעיסוי גב קשורים לייחודיות של ניקוז הלימפה משרירי הגב: היא זורמת לשני כיוונים – לתוך המפשעות ואל בלוטות הלימפה השחיות. במקרה זה, כלי הלימפה נמצאים באזור אחד אך בעומקים שונים  והם יכולים להזרים את הלימפה לכיוונים מנוגדים. לכן, ידיו של המעסה, בעת עיסוי הגב, נעות בכיוון האורך מלמעלה למטה או מלמטה למעלה.

עיסוי גב טיפולי הוא אחת השיטות היעילות והפשוטות ביותר למניעה וטיפול במחלות.

קבע פגישה עם מומחה אם:

• יש לך כאבי גב (שרירים לאורך עמוד השדרה)
  •  הופעת תסמינים כגון: אדישות, דיכאון, עייפות מתמדת

סוגים של עיסוי: