שיאצו

המונח “שיאצו” מקורו בשפה היפנית, צירוף של המילה “שי” = אצבע, ו-“אצו” = לחץ. זוהי טכניקה של עיסוי שמקורה ביפן, לפיה המטפל מפעיל לחץ באמצעות אצבעותיו על נקודות מסוימות בגוף, במטרה להקל על כאב, מתח ומועקה, ולקדם מצב של בריאות והבראה.

במהלך הטיפול אנו מפעילים לחץ על נקודות הממוקמות על מסלולי אנרגיה, הנקראים מרידיאנים. אנו מתחברים אל המטופל דרך נקודות אלה ומזהים על פני המרידיאנים מקומות של עודף אנרגיה (ג’יטסו) ומקומות של חוסר אנרגיה (קיו). כל זאת על ידי התחושה שעולה מהנקודה. לאחר שזיהינו מקומות של עודף ומקומות של חוסר, מטרת הטיפול היא לאזן ביניהם. כאשר אנו מאוזנים, האנרגיה זורמת בחופשיות ומגיעה לכל מקום בגוף. כתוצאה מכך אנו מרגישים במיטבנו – פיזית, רגשית ונפשית.

יתרון משמעותי שיש לשיאצו הוא שהטיפול, הנעשה על בגדים נוחים, בלחיצות על הגוף כולו ולאורך המרידיאנים , יכול להוות חוויה מתקנת לאלו שחוו מגע מכאיב, משפיל או מצאו עצמם חסרי אונים מול מגע שנכפה עליהם.

המטפל מאבחן את מצב ערוצי האנרגיה דרך אבחנה של הבטן, הגב וטווח התנועה של הגפיים. בנוסף, מתבונן המטפל בלשונו של המטופל ואף מתרשם מהדופק. אבחנת הבטן וההקשבה לדופק נעשות במהלך הטיפול ובסופו. המטופל חש בעצמו את השינויים שהתחוללו במהלך הטיפול ויכול לדווח על שינויים ותהליכים שהוא עובר לפני ואחרי כל מפגש ובעיקר לאחר סדרת מפגשים . שינויים ברגישות הבטן, טווחי תנועה גדולים יותר, שינויים בלשון  ותחושה כללית טובה יותר, מהווים אינדיקציות לדינמיקה הטיפולית ולנכונות הדרך.

שיאצו (לחץ אצבע), טכניקת טיפול יפנית המבוססת על התאוריה של הרפואה הסינית – הסתכלות על העולם, הטבע וחיבור לגוף ,לאיברים הפנימיים והנפש שלנו כיחידה אחת.

כל טיפול נבנה על פי האבחנה ומותאם אישית לצרכי המטופל. טיפול שיאצו מומלץ לכל אחד לשמירה על איזון הגוף והנפש ולשמירה על הרגשה כללית טובה, וכן עשוי לטפל במגוון בעיות כגון- הפרעות עיכול, כאבי ראש, מיגרנות, בעיות נשימה, יכול להקל על בעיות רבות שמקורן ממתח/Stress נדודי שינה, דיכאון, חרדות, מתח נפשי, כאבים גופניים כגון- כאבי שרירים, כאבי גב, צוואר, מפרקים, חוסר אנרגיה ועייפות.

שילוב האבחנה והטיפול במגע עשוי להקנות לגוף חיות על ידי עידוד זרימת האנרגיה והסדרת זרימת הדם, השרירים והמפרקים מוזנים והגוף מגיע לגמישות ולתחושת הרפיה.