טיפול CGF

טיפול CGF לשיער. טיפול בהתרקחות אנדרוגנטית.

מה זה CGF? זהו גורם גדילה מרוכז מהטסיות העצומות של המטופל המקדם צמיחת שיער בהתקרחות אנדרוגנית.

מחקרים הראו כי טסיות דם גורמות לשגשוג של פפילות עוריות ולוסקולריזציה של רקמה פריפוליקולרית, כמו גם להאיץ את המעבר של טלוגן לאנגן, ובכך לקדם צמיחה מחודשת של שיער ולהפחית נשירת שיער.

CGF היא צורה שונה של טסיות דם מרוכזות המכילות גורם גדילה בכמויות מרוכזות.

תמונות של מטופלים הראו ש-CGF מעודד צמיחת שיער מחודשת באזורים קירחים עם צפיפות שיער מוגברת. כמו כן, הטיפול הוביל לצמיחת שיער מהירה יותר ולהפחתת שמנוניות הקרקפת.

התקרחות אנדרוגנטית היא הגורם העיקרי לנשירת שיער אצל גברים ונשים כאחד. מספר מחקרים הראו כי התקרחות אנדרוגנטית קשורה לפגיעה בכלי הדם פרי-פוליקולריים וחוסר איזון של גורמי גדילה. בנוסף לכך גורמי גדילה הם המעורבים בוויסות הצמיחה וההתפתחות של זקיקי השיער ומחזור הצמיחה.

לצורך הטיפול, נלקחת דגימת דם מוריד בנפח 9 מ"ל, חומר נוגד קרישה או נתרן ציטראט או הפרין ציטראט כלול במבחנה, ולאחר מכן מבצעים צנטריפוגה. לאחר הצנטריפוגה מופרד הדם הוורידי המלא לשלוש שכבות: השכבה התחתונה מכילה תאי דם אדומים, שכבת הלויקוציטים העליונה מכילה לויקוציטים לבנים ושכבת פלזמה צהובה המכילה CGF ופלזמה דלה בטסיות דם.

למטופל ניתנות שלוש זריקות בהפרש של 4 שבועות. התוצאות מוערכות לאחר 24 שבועות.

התקרחות אנדרוגנטית היא מצב של נשירת שיער הנגרמת על ידי הורמוני מין. השכיחות של התקרחות אנדרוגנית עולה עם הגיל ומשתנה בין הגזעים. התקרחות נפוצה הרבה פחות בעמים אסייתיים מאשר באירופים. בעיה זו משפיעה על 80% מהגברים מהגזע האירופי ו-40% מהנשים מהגזע האירופי.

הגורם העיקרי להתקרחות אנדרוגנטית הוא כמות חריגה של המטבוליט דיהידרוטסטוסטרון, אשר משפיע לרעה על זקיקי השיער. רוב השיער מתחיל לנשור במצח, ברקות ובחלק האחורי של הראש.

אנדרוגנטית מטופלת בכמה דרכים.

אחד מהם הוא השתלת שיער. מדובר בהליך כירורגי הכולל השתלת זקיקי שיער מאזור העורף והשתלה לאזור המקריח. ההליך פולשני ויכול להוביל לכאבים ודימומים, וקיים סיכוי לדחייה של זקיקי השיער המושתלים. השתלת הזקיקים המושתלים תלויה בגורמים רבים והתוצאה לרוב אינה 100%.

ישנן גם שיטות לא ניתוחיות לטיפול בהתקרחות, כמו מנוקסידיל. ה-FDA מזהיר כי הסיכון לסרטן הערמונית עלול להיות מוגבר בעת שימוש במנוקסידיל.

טיפול בלייזר ברמה נמוכה הוא טיפול חדש יחסית. מדענים חקרו שאנרגיית האור מפעילה איתות סלולרי ומגבירה את הובלת האלקטרונים כדי לקדם צמיחת שיער מחדש. עם זאת, אין עדות לרמה גבוהה של יעילות בניסויים קליניים.

הטיפול היעיל ביותר להתקרחות אנדרוגנית הוא טיפול בפלזמה עם CGF. תרכיזי טסיות מעשירים את הקרקפת ומעודדים צמיחת זקיקי שיער, מפחיתים נשירת שיער וממריצים צמיחת שיער חדש. בהשוואה ל-PRP רגיל, CGF מכיל רמות גבוהות יותר של טסיות דם וגורמי גדילה של טסיות, ולכן CGF היא שיטה יעילה יותר במאבק נגד התקרחות.

מחקר CGF הוכיח את היעילות והבטיחות של שיטה זו בטיפול בהתקרחות אנדרוגנית אצל גברים ונשים כאחד.

למידע נוסף נשמח לייעץ לך בקליניקה שלנו Dr Beauty.

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו הסבר מקצועי ומפורט